Vla flip

Ik deed mee aan de swiepswoepswap van Mandy. Dit houdt dit in dat je een recept maakt van een andere foodie en dat weer iemand anders een recept van jou maakt. Mandy koppelt je waardoor het echt een  uitdaging en verassing is van wie je een recept mag koken. Ik ben zeer benieuwd wie dit keer een recept van mij mag swiepswoepswappen en natuurlijk welk gerecht dit zal zijn.

Ik had de eer om dit keer iets lekkers te maken van Annemiek. Annemiek woont als god in Frankrijk, in Frankrijk ;) 
Het was niet makkelijk een recept te kiezen van de website, er staan zoveel lekkere dingen op. En op haar Instagram staan ook prachtige plaatjes, zeker het kijken waard.

Ik koos uiteindelijk voor de vanillevla, wetende dat ze hier in huis daar erg blij van worden. Ik swiepte er nog een heerlijke aardbeiensaus bij en topte af met yoghurt, hallo lekkere vla flip. De vanillevla liet ik zoals Annemiek hem op de website heeft staan, deze is namelijk al perfect.

Ingrediënten voor de vanillevla:

1/2 liter halfvolle melk
2 eidooiers
1 theelepel goede vanille extract of opengesneden vanillestokje
20 gram maizena
50 gram suiker
zakje vanillesuiker

Ingrediënten voor de aardbeiensaus:

250 gram (diepvries) aardbeien
3 eetlepels aardbeienjam (ik nam Hero)

Bereidingswijze.

Gebruik je diepvries aardbeien? Haal deze dan tijdig uit de vriezer zodat ze kunnen ontdooien.

- Zet 5 eetlepels melk apart, deze gebruik je later
- Verwarm de overige melk met het vanille extract tegen de kook aan. Ik nam een vanillestokje die ik leeg heb geschraapt. 
- Roer de suiker en vanillesuiker door de melk
- Meng de maizena met de 5 eetlepels melk en voeg hieraan de eidooiers toe, voeg het papje aan de melk toe.
- Zorg dat de melk niet gaat koken omdat de eidooiers dan gaan stollen.
- Blijf roeren tot bijna vla dikte, de vla wordt tijdens het afkoelen dikker.

Pureer de aardbeien en roer de jam erdoor. Wanneer de saus te dik is kun je een eetlepel water toevoegen om het iets te verdunnen.

Doe de vla in glaasjes en laat helemaal afkoelen. Doe hier na het afkoelen een laagje aardbeiensaus op en top af met volle yoghurt.

Snel gemaakt en super lekker.




Reacties