Blondies

Ik deed weer mee met de leuke foodblog swap namelijk swiepswoepswap van Mandy.

De bedoeling was om in Februari een recept te swiepswoepswappen van een foodie waaraan Mandy je koppelt. Super leuk.
Alleen is het deze keer niet zo gegaan zoals gepland, ik ben gewoon een dag te laat. Laten we het er maar op houden dat het komt omdat Februari zo kort is 🙈

Ik werd gekoppeld aan Nicole van Cookies and carrotsticks. Mijn oog viel direct op de blondies. Uiteraard nog verder gekeken naar de heerlijke recepten die op haar site staan maar ik kon de blondies niet los laten. Met een kleine aanpassing heb ik er mijn eigen versie van gemaakt. Het originele recept vind je op de site van Nicole. Klik

Wat ik deed is de lichte basterdsuiker vervangen door witte ( uit nood geboren want de lichtbruine was op) en ik voegde kokos toe. Mijn versie leek vloeibaar te blijven dus ik heb hem iets langer gebakken. Het resultaat is heerlijk. Hieronder het recept zoals ik hem heb gemaakt.


Ingrediënten:

250 g ongezouten roomboter

250 g witte basterdsuiker

100 g kristalsuiker

2 eieren

2 tl vanillearoma

300 gram tarwebloem

1 theelepel zout

75 gram kokossnippers 

200 g witte chocolade, ik heb repen stuk gehakt maar je kunt ook chocoladedruppels of geschaafde chocolade gebruiken.

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180°C (160°C hete lucht) en bekleed een bakvorm met bakpapier. Heb je geen bakvorm/ brownievorm? Gebruik dan net als mij een ovenschaal.

Smelt de boter in een steelpannetje en roer als de boter gesmolten is de suiker erdoor.

Laat het mengsel een paar minuten afkoelen nadat de suiker er goed doorheen zit.

Klop de eieren en het  vanille aroma erdoor

Voeg de tarwebloem en het zout toe en roer het geheel tot een egale massa.

Schep de kokos en de gehakte witte chocolade of chocoladedruppels erdoor en giet het beslag in de brownievorm.

Bak 40-45 minuten in het midden van de oven.

Laat het geheel helemaal afkoelen alvorens aan te snijden.

Eet smakelijk!




Reacties